Software voor een drankenhandel

You Trace It is een allesomvattend softwarepakket voor de dranken- en voedingssector. Wij hebben oplossingen voor uw administratie, productie, e-commerce en logistieke processen.

Facturatie en boekhouding

Vereenvoudig
uw administratie

Alle modules zijn overzichtelijk en  eenvoudig in gebruik. Uw medewerkers kunnen er meteen mee aan de slag.

  • Facturatie
  • Aankoopbeheer
  • Verwerking leeggoed
  • Klantenbeheer
  • Artikelbeheer
  • Accijnzen
  • Voorraadbeheer
  • Boekhouding
  • Individuele kortingen
  • Kassamodule
  • XML facturatie
  • Ecotaks
Facturatie
    • Snelle ingave van orders en facturen
    • Promoties kunnen beheerd worden, zowel in verkoop als aankoop, van datum tot datum, in absolute waarde, hectoliter en/of percenten. Gratis producten kunnen, zoals u verkiest, beheerd worden per klant, leverancier of tarief .
    • Bij de selectie van een klant worden de standaardgegevens (tarief, leverdatum, type document, … ) uit zijn bestelstandaard voorgesteld.
    • Controle op openstaande saldo van de klant bij opmaken bestelling.
    • Controle op reeds openstaande nog niet geleverde bestellingen (zodat er eventueel goederen kunnen worden toegevoegd aan een bestelling in plaats van een nieuwe te maken).
    • Weergave van de gebruikte prijs (promo, afgesproken of gewone artikelprijs) per detaillijn.
    • Commentaarlijnen kunnen vrij worden ingegeven of er kan gebruik gemaakt worden van een reeks voorgeprogrammeerde vaste teksten.
    • Automatisch voorstel voor leveringsdag gebaseerd op bestelstandaard en rekening houdend met verlofdagen.
    • Melding aan de klant, via een opmerking, dat artikelen uit stock niet voorradig zijn. Per dag kan hiervan dan een mancolijst worden afgedrukt.
    • Vertegenwoordigers hebben de mogelijkheid om gratis beloofde goederen aan de klanten in te geven. Deze komen dan bij de eerstvolgende bestelling automatisch op de bestelling.
    • Mogelijkheid tot controle op verplichtingen. Bij het opslaan van een bestelling wordt er lijst getoond van artikelen die niet werden afgenomen ondanks dat er een afnameverplichting voor is afgesproken. Ook een historiek van de laatste 5 weken van deze artikelen wordt getoond.
    • Beheer van de vestigingen op andere locaties met internet verbinding naar de centrale computer.
Aankoop

Punch zal niet alleen uw voorraad controleren maar zal u ook automatisch bestellingen voorstellen per leverancier.
Punch houdt rekening met alle mogelijke kortingen. Gedaan met verliezen door foutieve facturen van uw leveranciers.

Productenbeheer
    • Zeer snel afgeleide producten te definiëren zoals bv. een fles, een pallet, colli’s, enz …
    • Per product een ongelimiteerd aantal basistarieven
    • Verschillende munteenheden (EUR, USD…) voor export van uw product.
    • Apart scherm voor snelle prijsaanpassingen per leverancier: bij een aanpassing van de aankoopprijs worden alle verkoopprijzen automatisch herrekend met behoud van uw winstmarge
    • Minimumvoorraad per artikel (voor de berekening van het bestelvoorstel naar de leverancier).
    • Ingave niscode en land van oorsprong voor de intrastataangifte.
    • Artikelen kunnen worden ingedeeld in artikelgroepen. Hierop kan dan geselecteerd worden in alle lijsten en statistieken.
    • Per leverancier het artikelnummer van de leverancier ingeven evenals de minimum bestelhoeveelheid van het artikel bij de leverancier (vb. om onnodige transportkosten te vermijden).
    • Mogelijkheid om geschenkartikels aan te maken (biermanden, wijnkisten, kerstpakketten…) met automatisch aanpassingen van de stock bij verkoop geschenkverpakking. 
Klantenbeheer
    • Alle standaard klantgegevens in één overzicht.
    • Meerdere leveradressen kunnen gekoppeld worden aan één facturatieadres.
    • Kredietlimieten per klant
    • Bijkomende gegevens kunnen per klant in een infoscherm worden ingegeven welke op het moment van facturatie kunnen worden opgevraagd of automatisch worden getoond.
    • Klanttypes laten u toe om uw klanten in groepen en subgroepen onder te verdelen.
    • Aanduiding van de artikelen in promotie.
    • Prijslijsten gebaseerd op datum waarop nieuwe prijzen actief worden.
    • Mogelijkheid om prijslijsten op te maken voor prospecten.
    • Rekeninguittreksels (voor klanten en leveranciers) met verschillende niveau’s van rappels.
Voorraadbeheer

Punch beheert on-line uw stocks op verschillende voorraadlocaties inclusief emballage.

De inventaris kan makkelijk worden opgenomen d.m.v. een tablet of smartphone met barcode scanner

Elektronische prijslabels

Naast klassieke prijslabels op papier kan Punch HD ook gekoppeld worden aan een ESL-systeem.

Bij een prijsaanpassing van het artikel in Punch HD worden de prijzen in alle winkels automatisch aangepast.

Elk prijslabel bevat een klein scherm en is draadloos verbonden met Punch HD.

Geïntegreerde boekhoudpakket

Volledig geïntegreerde boekhoudmodule met alle wettelijke vereisten

Accijnsmodule (EAD, EMCS)

Indien uw onderneming hier behoefte aan heeft kan men aan elk artikeltarief aparte accijnzen koppelen. Zo worden kortingen aan klanten enkel verrekend op de prijs exclusief accijnzen en heffingen.

Een volledig accijnsmodule voor accijnsaangifte en EMCS (EAD) is beschikbaar.

De ecotaks of verpakkingsheffing wordt automatisch berekend door de software.

Elektronische facturatie & archief
    • Elke verkoopfactuur, rappel, verzendnota kan via e-mail worden verzonden aan uw klanten.
    • I.p.v. van het verplichte dubbel van uw factuur af te drukken en te archiveren kan dit in onze software ook elektronische worden bewaard op uw server.
EDI

Steeds meer bedrijven gaan de documentenstroom volledig digitaliseren.
Bestellingen van klanten komen digitaal binnen, pakbonnen en facturen worden digitaal verzonden.


Met Punch HD is een volledige EDI integratie met uw klanten of leveranciers mogelijk (DESADV, RECADV, INVOICE, APPAREC).

Beheer contracten met klanten

Een module voor de opvolging van contracten/verplichtingen met uw klanten of huurovereenkomsten voor uw panden.

Beheer verhuur feestmateriaal

Planning en beheer van het materiaal dat u verhuurt (tafels, tenten, tap, stoelen,…)

Koppeling met leeggoedautomaat

Mogelijkheid tot werken met een leeggoedautomaat of afzonderlijk leeggoedticket. Dit ticket kan aan de kassa worden ingelezen.

Analytics

Altijd een helder overzicht over uw onderneming

Krijg inzicht in uw bedrijf, identificeer trends en  neem weloverwogen beslissingen.

  • Omzet
  • Winst
  • Top 10, top 20
  • Aankopen
  • Op klantengroep
  • Op artikelgroep
  • In of excl. accijnzen
  • Export naar Excel
Online visibility

E-commerce
bestelmodule

Onze geavanceerde e-commerce bestelmodule is ontworpen met het oog op gebruiksgemak, snelheid en functionaliteit, waardoor je shop niet alleen aantrekkelijker wordt, maar ook zorgt voor meer orders.

  • Verkoop aan bedrijven
  • Verkoop aan particulieren
  • Op pc, telefoon en tablet
  • Live artikel voorraad
  • Login voor klanten
  • Prijzen incl. en excl. BTW
  • Individuele kortingen
  • Online betalen
CRM

CRM module voor uw vertegenwoordigers

In een competitieve omgeving is het opbouwen en onderhouden van sterke klantrelaties van onschatbare waarde.

  • Overzicht op kaart
  • Verkoopsstatistieken
  • Beheer betalingen
  • Orderopname
  • Bezoekverslagen
  • Taken
  • Berichten
  • Beheer prospects
WMS

Warehouse Management

Ons geavanceerd WMS systeem beheert en bewaakt de dagelijkse taken in uw magazijn, en vormt de sleutel tot succes voor  bedrijven die streven naar een effectief voorraadbeheer.

  • Controle aankooporders
  • Foutloze leveringen
  • Snelle order picking
  • Productiviteitsmeting
  • Correcte lottracering
  • Correcte voorraad
  • Volledig paperless
  • Responsive design
  • Gebruiksvriendelijk
  • Via 4G of Wifi
Digitale afhandeling levering

Paperless leveringen met tablets

  • Digitaal archief pakbonnen
  • Bevestiging via mail
  • Verwerking betaling
  • Verwerking retouremballage
  • Tablet met fototoestel
  • GPS Tracking
  • Realtime aanpassing van orders
Kassaverkopen

Touchscreen kassa

Met onze touchscreen kassa kunnen medewerkers snel en gemakkelijk producten selecteren, prijzen / kortingen aanpassen en betalingen verwerken.

  • Digitale kassatickets
  • Instant facturatie
  • Barcodescanners
  • Klantenkaarten
  • Op PC of tablet
  • Gebruiksvriendelijk
Start vandaag nog

Klaar om uw bedrijf te boosten

Bespaar tijd, verlaag kosten en stimuleer groei met onze cutting-edge oplossingen. Neem vandaag nog de stap naar een slimmere, productievere toekomst voor jouw organisatie.

Met Bimsoft haal je niet alleen software in huis, maar een partner die begrijpt wat jouw onderneming nodig heeft om te groeien.